Ako zariadiť funkčnú kanceláriu u vás doma? 5 jednoduchých krokov
V súčasnej situácii súvisiacej s pandémiou COVID-19 väčšina z nás musela zostať a pracovať z domova a pravdepodobne ste zistili, že to prináša určite menšie problémy v každodennom živote.
Zrazu zisťujeme, že v domácom priestore nám chýba pokojné miesto. Práca z mäkkej postele alebo pohodlného gauča nie je moc ideálna, sedíte alebo ležíte a môže to viesť k bolestiam chrbtice.
Každý člen domácnosti potrebuje mať svoj osobný priestor a hlavne vy, keď pracujete z domova potrebujete mať ničím nerušené súkromie a tiché miesto.
Tvárou v tvár takejto výzve sa pokúsime ukázať, ako rýchlo vytvoriť priestor pre domácu kanceláriu.
1. Pracovné miesto
Z gauča Vám neustále padajú hromady dokumentov? Papiere v kuchyni alebo na jedálenskom stole Vám bránia v klasickej príprave alebo konzumácii jedla? Nedostatok pracovnej plochy pravdepodobne prekvapil väčšinu z Vás. Dočasné použitie toaletného stolíka alebo širokého parapetu je skvelým riešením, ale na ako dlho? Prvé čo si musíte vybrať, je pracovné miesto a pracovný stôl. Postavte si pracovný stôl vo vašom domove - pokiaľ je to možné, na odľahlejšom mieste. Vytvorte si toto miesto len a len pre Vás. Pracovná plocha by mala byť dostatočne veľká, aby sa vošiel počítač a ďalšie potrebné predmety. Na výber je nepreberné množstvo stolov od veľkých až po praktické malé, jednoduché a úsporne písacie stolíky. Nezaberú veľa miesta, sú jednoduché a vzdušné.
Ak ste vo svojej domácnosti nenašli vhodný nábytok, ktorý by sa počas karantény stal Vašim pracovným stolom, odporúčame Vám nami ponúkané modely:
2. Osvetlenie
Ďalším dôležitým prvok pri práci je kvalitné a dostačujúce osvetlenie! Svoj pracovní stôl alebo dočasný „stôl“ preto umiestnite tak, aby mal prístup k dennému svetlu. Ak tu tákú možnosť nemáte, potrebujete umelé svetlo vo forme lampy, ktorú zapnete, keď denné svetlo nestačí na osvetlenie klávesnice alebo dokumentov, ktoré potrebujete k práci.
Osvetlenie nielen na stôl, ale tiež stropné osvetlenie si môžete pozrieť tu: osvetlenie
3. Stolička
Už máte stôl a osvetlenie i to správne miesto. Teraz si stačí len vybrať tú správnu stoličku a môžete začať pracovať. Drevená stolička z kuchyne alebo jedálne je tiež dobrá, ale ... buďme úprimní. Pre dlhšiu prácu potrebujeme kancelársku stoličku, ktorá má aspoň minimálne funkcie, ako napr. nastavenie výšky nahor a nadol.
O ergonomickej práci si môžete prečítať aj v našom blogu, kde sme sa venovali tejto téme: Ergonómia kancelárskej práce
Užitočné je aj nastavenie sklonu operadla dopredu a dozadu, aby ste si mohli pohodlne oprieť chrbát.
Na našej stránke nájdete veľa kancelárskych kresiel a stoličiek. Odporúčame nasledujúce modely:
Na karte Kancelárske stoličky na vás čakajú ďalšie rovnako zaujímavé produkty.
4. Atmosféra
V blízkosti svojho pracovného miesta si umiestnite napr. fotografie rodiny, obrázky, detské kresby alebo črepníkové rastliny. Vytvorte si miesto kde sa vám bude príjemne pracovať. Pekné a predovšetkým funkčne vybavené pracovisko vám pomôže sústrediť sa na vaše úlohy. Uistite sa, že všetky potrebné vybavenia a predmety sú na dosah ruky. To vám umožní zostať sústredení, pretože nebudete musieť pracovisko neustále opúšťať.
5. Home office outfit
Posedávanie v pyžame alebo s natiahnutými tepláky nie je príliš dobrou voľbou. Postarajte sa o svoje každodenné pracovné oblečenie. Týmto spôsobom oddelíte svoj "pracovný" čas od času mimo pracovnej povinnosti.
Sociálna karanténa je pre mnohých ľudí skúškou. Snažte sa zostať v práci a doma pokojní a vyrovnaní. Pri odchode do práce udržujte neustále rutinné činnosti, ktorým ste sa doteraz venovali. Vyberte si pohodlný outfit - nikto po Vás nechce, aby ste nosili vysoké podpätky alebo kravaty, ale uistite sa, že Váš outfit nie je príliš domácky.
Porozprávajte sa s členmi domácnosti, aby rešpektovali váš pracovný čas. „Vráťte sa“ domov v stanovenom čase, neodkladajte prácu na večer. Urobte, čo musíte urobiť, a vypnite počítač v rovnakom čase ako predtým.
Práca na diaľku má, samozrejme svoje klady a zápory. Ak sa chcete vo svojej domácej kancelárii cítiť dobre, postupujte podľa týchto piatich krokov.